Inspiratie en tips voor je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei

Gratis tips en inspiratie voor meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk en je leven voor mensen en teams

Tips voor je persoonlijke ontwikkeling & professionele groei

grenzen stellen, keuzes maken in je werk, effectief communiceren, weerstand,

Grenzen stellen en de kunst van het kiezen

Grenzen stellen; Ja zeggen tegen jezelf en nee tegen de situatie! Pieter werkt voor een klant als interim communicatieadviseur. Hij voelt zich moe. De klant wil dat hij meer en meer projecten uitvoert, maar wel voor hetzelfde bedrag. Hij durft de klant niet te weigeren. Het is per slot van rekening zijn enige klant en ook […]

respectvol een gesprek beeindigen, lastige mensen om mee te praten

Hoe kun je respectvol een gesprek beëindigen?

Mensen met een haakje Herken je dat? Soms kom je iemand tegen, een klant, een collega, een medewerker, die met je begint te praten.Tijdens het gesprek merk je dat die persoon veel energie van je vraagt; door zijn houding, zijn uitstraling, zijn onderwerp van gesprek….. Het lastige is dat hij niet meer loslaat. Hij eist je aandacht op en wil […]

werksfeer, werkplezier, samenwerken, leidinggeven, effectief communiceren

Een slechte werksfeer; wat kun jij eraan doen? 12 tips

Een goede werksfeer voor een betere samenwerking en meer werkplezier Een prettige werksfeer is belangrijk. Niet alleen zorgt het voor een goede onderlinge samenwerking tussen jou en je collega’s op de werkvloer, het verhoogt je werkplezier en de motivatie om elke dag opnieuw het beste uit je zelf te halen. Jij en je collega’s worden […]

verwachtingen managen, leidinggevende, leidinggeven, invloed vergroten, doelen halen

Verwachtingen managen

Verwachtingen managen als leidinggevende; het slechte voorbeeld van de stiefmoeder van Sneeuwwitje Een leidinggevende kondigt een verandering in zijn team aan om de afdeling efficiënter te laten lopen. Hij legt zijn plan uitgebreid uit en vertelt zijn medewerkers wat hij van hen verwacht. Tot zijn verbazing gaan ze na het overleg gewoon weer door alsof er […]

juiste aandacht trekken in werkoverleg, laten luisteren naar je, effectief communiceren

Hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste aandacht krijg in een werkoverleg?

De juiste aandacht trekken en effectief je mening geven in een werkoverleg Anna lichtte haar punt toe in het werkoverleg. Haar collega’s knikten beleefd en gingen na haar betoog direct door naar het volgende agendapunt. Na een kwartier deed een andere collega een voorstel wat wel erg leek op dat van haar. Ze vonden het […]

assertief communiceren met je leidinggevende, je mening geven aan je leidinggevende

Hoe communiceer je assertief met je leidinggevende?

Hoe geef je je leidinggevende jouw mening? Pas geleden heb ik een discussie gehad met iemand die het belachelijk vond dat leidinggevenden niet altijd weten wat hun medewerkers wel allemaal niet doen en wat voor taken ze hadden. Of dat zij problemen hebben met andere collega’s die hen continu werk in de schoenen proberen te schuiven. “Zij moeten […]

leidinggeven, actief luisteren, effectief communiceren

Leidinggeven; de kracht van goed kunnen luisteren

Wat kan goed luisteren jou als leidinggevende opleveren?  Luister jij als leidinggevende goed naar het verhaal van een medewerker op je afdeling zonder te onderbreken of gelijk een oplossing te geven? In hoeverre help jij de mensen in je team door in te schatten of ze alleen maar hun verhaal kwijt willen of dat ze samen […]

leidinggeven, een keuze maken om leiding te geven, kwaliteiten, drijfveren, motivatie

Leidinggeven of toch niet? Een bewuste keuze

Wil je leidinggeven of toch niet? Stel dat je binnen het bedrijf waar je werkzaam bent, twee banen aangeboden krijgt. De eerste baan is die van leidinggevende, de ander die van een senior medewerker op de afdeling waar je werkt. Je twijfelt en vind het moeilijk een keuze te maken tussen leidinggeven of niet leidinggeven. […]

leidinggeven, afstand houden, betrokken zijn, emoties van medewerkers

Leidinggeven; Afstand bewaren en toch betrokken blijven

Leidinggeven; hoe om te gaan met de emoties van medewerkers? Als leidinggevende heb ik regelmatig te maken gehad met medewerkers met persoonlijke problemen of die hun verhaal aan mij kwijt wilde, gewoon om hun hart te luchten. In het begin van mijn carrière ging ik daarna zelf ‘leeg en verdrietig’ naar huis, totdat een goede […]

leidinggeven, omgaan met weerstand in de groep, weerstand van medewerkers

Help, ik ben leidinggevende en krijg weerstand!

Hoe ga je als leidinggevende om met weerstand in de groep? Je bent leidinggevende en je doet je baan met veel plezier. Je vindt dat een aantal processen op de afdeling efficiënter kunnen en maakt hiervoor een plan. Dat plan presenteer je in het werkoverleg. Tot jouw grote verbazing krijg je alleen maar negatieve reacties […]

emoties na ontslag, verwerking van emoties na ontslag, persoonlijke ontwikkeling

Ontslagen worden; vallen en weer opstaan…

Hoe ga je om met je emoties na ontslag? Willem had 10 jaar met hart en ziel bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Hij had altijd plezier in zijn werk gehad, had leuke collega’s en had altijd het gevoel gehad dat hij gewaardeerd werd voor wat hij deed voor het bedrijf. Totdat hij te horen kreeg dat […]

Gelijk hebben, klagende klant, respectvol communiceren, effectief communiceren, communiceren met de klant

Heeft een klant altijd gelijk?

Over klachtenbehandeling; begrip tonen is niet hetzelfde als gelijk hebben Mevrouw X. belt. Ze heeft een klacht over haar stofzuiger. Ze is boos, want het is al de derde keer dat ze moet klagen en wanneer de stofzuiger nu eindelijk eens voorgoed gerepareerd wordt.  Dat ze het filter af en toe moet vervangen om ervoor […]

Content gebruiken; inspiratie en tips voor persoonlijke ontwikkeling en professionele groei

Wil je content van mijn website gebruiken voor publicatie? Dat mag als je de column ongewijzigd overneemt, een werkende link naar mijn website www.banninkcoaching.nl opneemt onder vermelding van: door Ingrid Bannink - van Doorn van Bannink Coaching en mij hiervan op de hoogte stelt door mij een e-mail te sturen. Ik behoud mij het recht voor in specifieke situaties om publicatie te weigeren. Voor (gedeeltelijk) gebruik in bijvoorbeeld nieuwsbrieven, vertalingen of boeken wil ik graag vooraf een e-mail ontvangen voor toestemming.

Wil jij ook regelmatig gratis inspirerende tips voor persoonlijke ontwikkeling en professionele groei ontvangen?

Praktische tips en inspirerende inzichten voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei en dat van het team


Al meer dan 4.500 lezers gingen je voor!

Je ontvangt geen 'spam'. Je kunt je op ieder moment afmelden en je e-mailadres wordt niet aan derden gegeven.

Over Ingrid Bannink

Ingrid Bannink, coach in Leiden, coaching persoonlijke ontwikkeling en professionele groei, teamcoaching, training Ingrid Bannink is gediplomeerd en ervaren coach in Leiden, teamcoach, trainer en gespreksbegeleider. Met haar oprechte betrokkenheid, inlevingsvermogen en resultaatgerichtheid begeleidt zij mensen en teams bij hun persoonlijke ontwikkeling & professionele groei naar meer plezier, zelfvertrouwen en succes in hun werk.

Lees verder over Ingrid

Coaching

Coaching Loop je tegen situaties aan in je werk? Wil je vaardigheden ontwikkelen en je persoonlijk leiderschap versterken? Zoek je een gediplomeerd, prettige en doeltreffende coach om je te helpen met meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk? Coaching persoonlijke ontwikkeling & professionele groei. Ook online coaching!

Lees verder over coaching

Teamcoaching

Teamcoaching Is de sfeer goed in het team? Worden teamdoelen behaald? Kunnen de teamleden constructief communiceren en samenwerken zonder onderlinge conflicten? Is het een nieuw team? Teamcoaching of teamontwikkeling voor een ontspannen en resultaatgericht sterk team. Coaching persoonlijke ontwikkeling en professionele groei voor teams.

Lees verder over teamcoaching

Trainingen

Banninkcoaching Trainingen Soms lopen mensen tegen situaties aan in hun werk of willen vaardigheden ontwikkelen. U wilt een inspirerende, effectieve training of bijeenkomst organiseren met een prettige, deskundige trainer, gespreksbegeleider. Ontspannen en succesvol werken, communiceren, samenwerken, leidinggeven van mensen en teams.

Lees verder over trainingen