Inspiratie en tips voor je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei
Gratis tips en inspiratie voor meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk en je leven voor mensen en teams
Tips voor je persoonlijke ontwikkeling & professionele groei
Empathisch luisteren; je gesprekspartner begrijpen
Empathisch luisteren; meer dan actief luisteren Als je laat zien dat hij actief luistert, gebruik je een aantal vaardigheden die ervoor zorgen dat de gesprekspartner weet dat je begrijpt wat hij vertelt. Je laat bijvoorbeeld luistergeluidjes horen, vat samen en stelt nieuwe vragen. Empathisch luisteren gaat een stapje verder en zorgt voor echt contact in […]
Lastige klanten of mensen met lastig klachtgedrag?
Verschillende typen lastig klachtgedrag “Heb je die zeur weer, heeft ie weer een klacht ingediend.”, wordt over de afdeling geroepen, gevolgd door een hartgrondige zucht. Er zijn inderdaad klanten die regelmatig klagen. Mensen die vinden dat zij in hun recht staan, die klagen zodra ze iets niet krijgen waarvan zij vinden dat ze er recht […]
Hoe vragen stellen helpt het contact met je gesprekspartner te verstevigen
Vragen stellen om effectiever te communiceren Of je nu coacht, een produkt wilt verkopen of een gesprek voert met een vriendin, luisteren en vragen kunnen stellen zijn dan belangrijke vaardigheden, want: Je laat zien dat je geïnteresseerd bent in het verhaal van de ander Je verstevigt het contact met je gesprekspartner Je krijgt meer informatie […]
Hoe voer je een effectief telefonisch gesprek met de klant?
Tips voor een goed telefonisch gesprek met de klant. Sinds ik een eigen bedrijf heb, word ik regelmatig opgebeld door energieleveranciers, digitale telefoongidsen en andere bedrijven die graag willen verkopen aan startende ondernemers. Ook bel ik zelf regelmatig helpdeskafdelingen op. Dat is logisch. Ik kan me voorstellen dat ondernemers belangstelling kan hebben voor 10 % korting op de energieprijs. Wat ik […]
Actief en aandachtig luisteren!
Hoe je kunt zorgen voor een goed contact met je gesprekspartner? Luisteren is een belangrijke communicatieve vaardigheid, die veel mensen moeilijk vinden. Tijdens een overleg met een collega, denk je ineens aan dat belangrijke telefoontje dat je nog moet voeren of tijdens een bezoek aan de klant dwalen je gedachten af bij zijn langdradig verhaal. Andersom kan ook, je […]
Content gebruiken; inspiratie en tips voor persoonlijke ontwikkeling en professionele groei
Wil jij ook regelmatig gratis inspirerende tips voor persoonlijke ontwikkeling en professionele groei ontvangen?
Al meer dan 4.500 lezers gingen je voor!
Je ontvangt geen 'spam'. Je kunt je op ieder moment afmelden en je e-mailadres wordt niet aan derden gegeven.
Categorieën
- Assertiviteit – Grenzen stellen
- Columns
- Doelen halen en prioriteiten stellen
- Effectief communiceren
- Effectief samenwerken
- Ingrid in het nieuws
- Kwaliteiten, sterke punten
- Leidinggeven en leiderschap
- Loopbaanontwikkeling
- Overtuigen en invloed vergroten
- Persoonlijke ontwikkeling
- Professionele vaardigheden
- Teamontwikkeling
- Werkdruk, werkstress, spanningsklachten
- Werkplezier en werksfeer
- Zelfvertrouwen vergroten
- Zingeving & keuzes maken